ALHAMDULLILAH DAN SEGALA PUJI HANYA UNTUK NYA DAN SERIBU SALAWAT KEPADA KEKASIHNYA. Semuanya yang aku tulis adalah semua perkara lama yang mungkin sudah diketahui, mungkin yang belum diketahui, dan amat mungkin yang kita sudah lupa. Kita sebagai umat hanya mengumpulkan, memelihara yang lama, dan diwajah barukan untuk kesegaran diri dan jiwa yang berterusan untuk hari ini dan besok.

Semoga artikel-artikel yang sedikit ini mendapat rahmat dan memberi kebaikan kepada kita dan keturunan kita sebagai manusia. Yang baik semuanya datang dari-Nya. Semua yang buruk datang dari aku. Insya Allah. Selamat Datang.

Rabu, 12 Ogos 2009

ISTIMEWANYA OTAK MANUSIA (BAH. 1)

Jika ingin tahu , dari penemuan sains neurologi yang dijalankan oleh Simon LeVay menjelaskan bahawa otak manusia yang homoseksual berbeza dengan otak lelaki heteroseksual. Dalam perbandingan antara lelaki dan wanita tiga bahagian otak yang berbeza iaitu korpus kolosum, hipotalamus dan lobus parietal bawah. Selain itu saiz otak lelaki baik yang heteroseksulal dan homoseksual ememangnya lebih besar dari otak wanita.

Korpus kolosum bagi wanita adalah lebih besar berbanding lelaki. Korpus kolosum merupakan jambatan yang menghubungkan otak kanan dan otak kiri. Bagi wanita korpus kolosum yang besar ini mengandungi ribuan saraf yang mempercepatkan pengaliran maklumat dari otak kanan ke kiri dengan lebih cepat. Kecepatan ini, membentuk cara berfikir wanita lebih cepat berbanding lelaki. Namun ia bukan menjamin tahap kecerdasan wanita itu lebih tinggi.

Korpus kolosum yang besar ini, membuatkan wanita petah berkata-kata atau lebih vokal, termasuklah kesalahan bahasa yang penting dapat meluahkan emosinya berbanding lelaki yang lebih kepada diam. Pada kes tertentu, saiz besar korpus kolosum ini juga membantu wanita untuk menjadi seorang perayu atau penggoda dengan susun kata yang teratur sehingga membuat lelaki cair.

Bagi lelaki homoseksual, ia mempunyai korpus kolosum yang lebih besar berbanding dengan lelaki heteroseksual. Maka keperibadiannya lebih kepada emosi, sensitif serta penggoda. Malahan bijak berkata, berhujah atau bermain-main kata-kata berbanding dengan lelaki heteroseksual.

Hipotalamus adalah bahagian otak yang bertanggungjawab kepada penghasilan hormon-hormon seksual atau menentukan gerakan berahi dan orientasi seks wanita atau pun lelaki itu. Saiz hipotalamus pada wanita adalah lebih kecil berbanding dengan lelaki. Walaupun ia kecil, namun 'sengatannya' besar kerana orientasi seks atau kemahiran seks wanita yang melebihi 3 kali ganda berbanding lelaki. Sebab itulah wanita ketika melakukan seks boleh dilakukan apa sahaja , kerana semua bahagian tubuhnya sudah bersedia untuk dijelajahi oleh lelaki . Berbanding lelaki yang lebih malu dan segan-segan ketika berasmara di atas ranjang.

Bagi lelaki homoseksual, bahagian hipotalamus mereka juga adalah lebih kecil berbanding lelaki heteroseksual, malahan mempunyai saiz sama dengan hipotalamus di otak wanita. Faktor ini mendorong kepada dorongan nafsu sejenis dan kemahiran seks lelaki homoseksual pun boleh melampaui pemikiran manusia biasa.

Manakala lobus parietal bawah, merupakan ciri perbezaan yang ketiga di antara lelaki dan wanita ditahap kecerdasannya. Bagi lelaki, lobus parietal bawah mempunyai fungsi dan membentuk peribadi lelaki yang dapat mengambarkan atau membayangkan sesuatu perkara dalam fikirannya sahaja berbanding wanita yang memerlukan pancaindera. Lobus parietal bawah lelaki ini lebih besar berbanding wanita dan amat penting dalam ilmu matematik, kejuruteraan dan seni. Itulah perbezaannya.

Bagi lelaki homoseksual, lobus parietal adalah sama dengan lelaki heteroseksual, cuma yang berbeza ialah korpus kolosum dan hipotalamus.

Cuba bayangkan kelebihan lelaki homoseksual dengan lelaki heteroseksual. Orang yang sensitif dan emosi, orang yang petah dan pandai berkata-kata dan orang yang mempunyai kemahiran seks dan asmara yang tinggi. Tetapi tahap lobus parietal iaitu kecerdasannya sama dengan lelaki heteroseksual.

Cuba gabungkan!!!!! Lelaki homoseksual adalah lebih hebat berbanding lelaki heteroseksual, jika mereka menggunakannya dengan baik ketiga-tiga anugerah itu. Mereka boleh menjadi pendebat yang petah, orang seni yang halus, perekacipta yang dikagumi, pemikir yang agung dan boleh melangkaui tahap manusia biasa berfikir.

Disamping itu, amat bersedia menjadi seorang yang telah sedia setia dan romantik dengan menjanjikan aksi ranjang yang hebat. Malahan mereka lebih jujur dan memendam emosi, mereka lebih mudah menangis. Berbanding dengan lelaki heteroseksual yang tidak mampu mengawal emosi yang selalu berakhir dengan tindakan kasar.


Lelaki homoseksual makhluk yang menakjubkan!!!! Kesimpulan aku mungkin mengundang kontroversi. Tetapi tidak salahkan untuk menunjukkan ketakjuban ciptaanNYA. Bagi aku, mereka yang menghina golongan ini, merekalah golongan yang rugi dan buta mata dalam membuat penilaian kelebihan ciptaanNYA.

Nanti aku sambung dalam Bahagian 2, untuk dikaitkan dari perspektif al-Quran.

0 comments:

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!
_'hit' sahaja baner di atas, untuk ekplorasi tentang 1001 RAHSIA TIDUR_