ALHAMDULLILAH DAN SEGALA PUJI HANYA UNTUK NYA DAN SERIBU SALAWAT KEPADA KEKASIHNYA. Semuanya yang aku tulis adalah semua perkara lama yang mungkin sudah diketahui, mungkin yang belum diketahui, dan amat mungkin yang kita sudah lupa. Kita sebagai umat hanya mengumpulkan, memelihara yang lama, dan diwajah barukan untuk kesegaran diri dan jiwa yang berterusan untuk hari ini dan besok.

Semoga artikel-artikel yang sedikit ini mendapat rahmat dan memberi kebaikan kepada kita dan keturunan kita sebagai manusia. Yang baik semuanya datang dari-Nya. Semua yang buruk datang dari aku. Insya Allah. Selamat Datang.

Sabtu, 25 Julai 2009

RAHSIA UMUR 40, 50 DAN 60 TAHUN



Jika ingin tahu, berita atau utusan kematian pada manusia yang hidup adalah berlansung 24 jam. Setiap musibah dan kecelakaan adalah berita dan utusan kematian bagi yang mengetahui. Maka janganlah mengeluh jika musibah dan kecelakaan menimpa kita. Kerana itu berita gembira kerana Allah SWT amat merindui kita.

Diceritakan oleh beberapa Nabi berkata kepada Malaikat Izrail, bermaksud :
"Tidakkah engkau mempunyai utusan yang engkau utuskan terlebih dahulu sebagai peringatan kepada manusia?"

Izrail menjawab : "Demi Allah, aku memiliki banyak utusan seperti sakit dan penyakit, uban, tua, serta pudar pendengaran dan penglihatan. Apabila orang yang ditimpa perkara-perkara ini tidak mahu mengambil peringatan dan tidak bertaubat, maka tatkala mencabut nyawanya aku berseru : "Bukankah aku telah utuskan utusan demi utusan dan peringatan demi peringatan. Akulah utusan yang tidak ada lagi utusan selepasku dan akulah pemberi peringatan yang tidak ada lagi selepasku pemberi peringatan."

Setiap hari Malaikat Maut akan menyeru : "Hai orang yang telah mencecah usia 40 tahun, ini waktunya untuk kamu membuat pembekalan. Fikiranmu masih cergas dan tubuhmu masih kuat. Hai orang yang telah mencecah usia 50 tahun, telah hampir waktu pengambilan dan penuaian. Hai orang yang mencecah usia 60 tahun, kamu lupa kepada balasan seksa dan kamu lalai menyahut seruanku padahal kamu tidak mempunyai penolong."

Sumber : Kitab Raudhatul Musytaq Wa Al-Tariq Ila Maliki Al-Khallaq - Abu Al-Faroj Al-Jauzi

[RENUNGAN : SESIAPA YANG SEDANG DALAM KESUSAHAN DI LUAR SANA, SENYUM LAH!! ALLAH AMAT MERINDUI KITA. ITULAH KERINDUAN YANG HAKIKI.... 40...50...60...TEPUK DADA, SEMUA DI TANGAN ANDA!!!!]




0 comments:

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!
_'hit' sahaja baner di atas, untuk ekplorasi tentang 1001 RAHSIA TIDUR_