ALHAMDULLILAH DAN SEGALA PUJI HANYA UNTUK NYA DAN SERIBU SALAWAT KEPADA KEKASIHNYA. Semuanya yang aku tulis adalah semua perkara lama yang mungkin sudah diketahui, mungkin yang belum diketahui, dan amat mungkin yang kita sudah lupa. Kita sebagai umat hanya mengumpulkan, memelihara yang lama, dan diwajah barukan untuk kesegaran diri dan jiwa yang berterusan untuk hari ini dan besok.

Semoga artikel-artikel yang sedikit ini mendapat rahmat dan memberi kebaikan kepada kita dan keturunan kita sebagai manusia. Yang baik semuanya datang dari-Nya. Semua yang buruk datang dari aku. Insya Allah. Selamat Datang.

Sabtu, 25 Julai 2009

RAHSIA QADA & QADAR

(Gambar hiasan)
Jika ingin tahu, setiap makhluk yang diciptakanNYA telah tertulis takdirnya 50,000 tahun sebelum diciptakannya. Diriwayatkan dalam hadith sahih oleh Abdullah bin Umar, sabda Rasullah SAW, bermaksud : "Allah menetapkan takdir setiap makhluk lima puluh ribu tahun sebelum Dia menciptakan langit dan bumi. Al-Arsynya berada di atas air."

Sumber : Kitab At-Tibyan - Ibnu Qayyim Al-Jauziah

[RENUNGAN : Sebagai manusia jangan menyalahkan takdir, kerana takdir berasal dari syurga maka segala yang baik dan buruk dipandangan mata kita sebenarnya adalah gambaran-gambaran syurga untuk kita. Allah SWT Maha Pengasih dan Maha Penyayang, kecuali manusia yang jahil sahaja menyalahkan takdirnya, dan neraka pilihannya.]

0 comments:

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!
_'hit' sahaja baner di atas, untuk ekplorasi tentang 1001 RAHSIA TIDUR_