ALHAMDULLILAH DAN SEGALA PUJI HANYA UNTUK NYA DAN SERIBU SALAWAT KEPADA KEKASIHNYA. Semuanya yang aku tulis adalah semua perkara lama yang mungkin sudah diketahui, mungkin yang belum diketahui, dan amat mungkin yang kita sudah lupa. Kita sebagai umat hanya mengumpulkan, memelihara yang lama, dan diwajah barukan untuk kesegaran diri dan jiwa yang berterusan untuk hari ini dan besok.

Semoga artikel-artikel yang sedikit ini mendapat rahmat dan memberi kebaikan kepada kita dan keturunan kita sebagai manusia. Yang baik semuanya datang dari-Nya. Semua yang buruk datang dari aku. Insya Allah. Selamat Datang.

Isnin, 3 Ogos 2009

KUCING.... meow! meow!


Jika ingin tahu, kucing adalah haiwan paling bersih dari konteks kesihatan. Kerana kucing tidak membawa kuman dan mikrob kecuali hanya satu jenis penyakit. Penyakit apakah ini??

Jika penyakit ini berjangkit pada manusia, ia akan mengakibatkan kebutaan pada manusia. Bagaimana ia boleh terjadi? Penyakit ini hanya terkandung di dalam najis kucing. Maka jika ada haiwan yang memakan najis kucing ini, haiwan itu akan menghidap penyakit ini. Jika ayam yang makan, makan ayam itu bila disembelih dan dimakan oleh manusia, penyakit itu akan berpindah ke tubuh manusia yang memakannya.

Allah SWT Maha Pencipta dan Maha Adil, perhatikan kucing-kucing anda!! Sifat seekor haiwan yang tahu untuk menguburkan najisnya setelah menyempurnakan hajatnya, supaya tidak termakan oleh haiwan-haiwan lain. Dengan itu, kucing telah menyempurnakan tanggungjawabnya.

Bagaimana pula dengan kita? Jika kucing 'berak' rata-rata ... tolong lah buang dan paling penting ditanam ye... baunya menyengat yang perlu ditanam!!! Jangan dibuang jer, nanti ada makhluk yang hinggap dan kita termakan makhluk tu, tak pasal-pasal kita buta!!!!

Dalam hadis riwayat Lima Imam Hadis, Rasulullah SAW amat memuji-muji kucing yang bermaksud : "Kucing itu tidak najis. Ia hanya akan menjadi haiwan yang selalu mengelilingi kalian." Perawi hadis ini meriwayatkan perbuatan Rasulullah SAW terhadap kucing, "Saya pernah melihat Rasulullah SAW berwuduk dengan air sisa minum kucing."


Sumber : Al-Haqa'iq ath-Thibiyyah fi al-Islam dari Mausu'ah Al-I'jaz Al-'Ilmi Fi Al-Quran Al-Karim Wa As-Sunnah Al-Muthahharah - Yusuf Al-Hajj Ahmad

0 comments:

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!
_'hit' sahaja baner di atas, untuk ekplorasi tentang 1001 RAHSIA TIDUR_