ALHAMDULLILAH DAN SEGALA PUJI HANYA UNTUK NYA DAN SERIBU SALAWAT KEPADA KEKASIHNYA. Semuanya yang aku tulis adalah semua perkara lama yang mungkin sudah diketahui, mungkin yang belum diketahui, dan amat mungkin yang kita sudah lupa. Kita sebagai umat hanya mengumpulkan, memelihara yang lama, dan diwajah barukan untuk kesegaran diri dan jiwa yang berterusan untuk hari ini dan besok.

Semoga artikel-artikel yang sedikit ini mendapat rahmat dan memberi kebaikan kepada kita dan keturunan kita sebagai manusia. Yang baik semuanya datang dari-Nya. Semua yang buruk datang dari aku. Insya Allah. Selamat Datang.

Khamis, 23 Julai 2009

JASAD MANUSIA ADA 9 'PINTU'

Jika ingin tahu, Allah SWT menciptakan manusia dengan adanya 9 pintu. Iaitu dua untuk mendengar, dua untuk melihat, satu untuk mencium, dua untuk bercakap, makan, minum dan bernafas; dan dua bentuk mengeluarkan sisa kotoran yang membahayakan manusia jika tidak dibuang.

Sumber : Kitab At-Tibyan - Ibnu Qayyim Al-Jauziah.

[RENUNGAN : Pintu-pintu itulah syaitan akan masuk untuk menyesatkan manusia, adakah pintu-pintu ini telah ditutup rapat atau masih terbuka. Jika terdapat 9 planet yang bergantung kepada matahari untuk melengkapkan pusingan orbitnya. Manusia juga begitu, 9 pintu yang ada, perlu dikoordinasikan oleh akal dan hati. Adakah akal dan hati kita terbuka atau tertutup?]

0 comments:

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!
_'hit' sahaja baner di atas, untuk ekplorasi tentang 1001 RAHSIA TIDUR_