ALHAMDULLILAH DAN SEGALA PUJI HANYA UNTUK NYA DAN SERIBU SALAWAT KEPADA KEKASIHNYA. Semuanya yang aku tulis adalah semua perkara lama yang mungkin sudah diketahui, mungkin yang belum diketahui, dan amat mungkin yang kita sudah lupa. Kita sebagai umat hanya mengumpulkan, memelihara yang lama, dan diwajah barukan untuk kesegaran diri dan jiwa yang berterusan untuk hari ini dan besok.

Semoga artikel-artikel yang sedikit ini mendapat rahmat dan memberi kebaikan kepada kita dan keturunan kita sebagai manusia. Yang baik semuanya datang dari-Nya. Semua yang buruk datang dari aku. Insya Allah. Selamat Datang.

Khamis, 23 Julai 2009

RAHSIA 360 DALAM JASAD



Jika ingin tahu, jasad manusia mempunyai 360 sendi yang terdiri daripada sendi besar dan kecil, tebal dan nipis, panjang dan bulat, lurus dan bengkok. Semua sendi dikukuhkan oleh 360 urat untuk menyambung, memisah, menggengam, membentang, menjulur dan menarik, berkarya dan menulis.

Sumber : Kitab At-Tibyan - Ibnu Qayyim Al-Jauziah

[RENUNGAN : Bumi juga berputar 360 darjah, yang ada siang dan malam. Dengan struktur rahsia 360 sendi dan urat , manusia akan muda dan tua, ada sihat dan sakit, ada senang dan susah, dari hidup kemudian mati.]

0 comments:

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!
_'hit' sahaja baner di atas, untuk ekplorasi tentang 1001 RAHSIA TIDUR_