ALHAMDULLILAH DAN SEGALA PUJI HANYA UNTUK NYA DAN SERIBU SALAWAT KEPADA KEKASIHNYA. Semuanya yang aku tulis adalah semua perkara lama yang mungkin sudah diketahui, mungkin yang belum diketahui, dan amat mungkin yang kita sudah lupa. Kita sebagai umat hanya mengumpulkan, memelihara yang lama, dan diwajah barukan untuk kesegaran diri dan jiwa yang berterusan untuk hari ini dan besok.

Semoga artikel-artikel yang sedikit ini mendapat rahmat dan memberi kebaikan kepada kita dan keturunan kita sebagai manusia. Yang baik semuanya datang dari-Nya. Semua yang buruk datang dari aku. Insya Allah. Selamat Datang.

Selasa, 4 Ogos 2009

BALA TIDUR MENIARAP


Jika ingin tahu, tidur meniarap adalah kedudukan tidur di neraka Jahannam. Beberapa hadis terhadap larangan Rasulullah SAW terhadap perbuatan tidur meniarap yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah RA, maksudnya :
"Ketika Rasullulah SAW melihat seorang lelaki tidur di masjid dengan kedudukan meniarap, menelungkupkan wajahnya, baginda lansung berseru : Ini adalah kedudukan tidur yang dibenci Allah dan Rasul-Nya."

Senada dengan itu juga, Abu Ummah RA meriwayatkan, "Suatu ketika Nabi SAW menghampiri seorang lelaki tidur di masjid dengan kedudukan meniarap, menelungkupkan wajahnya, baginda langsung menendang kakinya sambil berseru "

"Bangun dan duduklah, sesungguhnya kedudukan tidur demikian adalah kedudukan tidur di neraka Jahannam."

Jika ingin tahu dalam konteks sains kesihatan, Dr. Zhafir al-Aththar, menemukan ketika seorang itu tidur dalam keadaan meniarap, beberapa saat dia akan merasakan sesak nafas, beban tulang belakang punggung menghalangi dada untuk bernafas dengan sempurna. Kedudukan ini juga mewujudkan gesekan organ-organ seksual dengan katil sehingga mewujudkan masturbasi tanpa sedar.

Kedudukan pernafasan yang tidak sempurna ketika tidur meniarap, akan melemahkan jantung dan otak. Kajian di Australia membuktikan bahawa angka kematian mengejut di kalangan kanak-kanak berlaku lebih kerap kepada anak-anak yang suka tidur meniarap dengan kadar 3 kali ganda berbanding kematian mengejut dikalangan anak-anak yang suka tidur mengiring.

Sehingga hari ini aku masih belum jumpa mana-mana hadis tentang perkaitan kita tidur tiarap untuk menambahkan populasi syaitan. Bagi aku ada 'something' dengan hadis tu... Yang penting, kalau tidur tiarap, aku boleh samakan jer manusia tu ..... seperti mahkluk dalam gambar yang aku lampirkan. Jangan marah.. marah nanti kena jual!!!!

Sumber : Mausu'ah Al-'Ijaz Al-'Ilmi Fi Al-Quran Al-Karim Wa As-Sunnah Al-Muthahharah - Yusuf Al-Hajj Ahmad

0 comments:

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!
_'hit' sahaja baner di atas, untuk ekplorasi tentang 1001 RAHSIA TIDUR_