ALHAMDULLILAH DAN SEGALA PUJI HANYA UNTUK NYA DAN SERIBU SALAWAT KEPADA KEKASIHNYA. Semuanya yang aku tulis adalah semua perkara lama yang mungkin sudah diketahui, mungkin yang belum diketahui, dan amat mungkin yang kita sudah lupa. Kita sebagai umat hanya mengumpulkan, memelihara yang lama, dan diwajah barukan untuk kesegaran diri dan jiwa yang berterusan untuk hari ini dan besok.

Semoga artikel-artikel yang sedikit ini mendapat rahmat dan memberi kebaikan kepada kita dan keturunan kita sebagai manusia. Yang baik semuanya datang dari-Nya. Semua yang buruk datang dari aku. Insya Allah. Selamat Datang.

Rabu, 22 Julai 2009

ISRAFIL 'PENIUP SANGKAKALA'


Jika ingin tahu, menurut Umar bin Abdul Aziz dan riwayat Ibnu Asakir, Israfil terpilih sebagai peniup sangkakala kerana, seketika para malaikat diperintah bersujud kepada Adam as, Israfil merupakan malaikat pertama sujud kepada Adam as. Atas kepatuhannya yang tanpa menunggu itu, maka Allah SWT menulis al-Quran di dahinya dan dianugerahkan sebagai sang peniup sangkakala ketika bumi akan dikiamatkan dan dibangkitkan semula.

Sumber : Kitab Qishah al-Anbiya - Ibnu Kathir

0 comments:

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!

USAHA PENCARIAN SEKARANG INI!!!
_'hit' sahaja baner di atas, untuk ekplorasi tentang 1001 RAHSIA TIDUR_